Contoh Model Rumah Terbaik Untuk Dibina Atas Tanah Sendiri : Rumah Idaman Aku

Contoh Model Rumah Terbaik Untuk Dibina Atas Tanah SendiriDalam artikel yang lepas (Beli Rumah Siap Atau Beli Tanah Lot, Mana Lebih Baik?) aku ada tanya pendapat mengenai pilihan terbaik sama ada beli rumah siap yang dibangunkan oleh pemaju atau beli tanah lot dan buat rumah sendiri atas tanah yang dibeli itu. Setelah fikir banyak kali dan tanya pendapat mereka yang dah mempunyai rumah sebelum ini, kecenderungan aku sekarang ni lebih kepada buat rumah atas tanah sendiri. Kalau ada tanah sendiri, lepas tu buat rumah memang puas hati. 

Bila dah berumur dalam 30-an ke atas, sasaran aku nak memiliki rumah impian yang aku nak. Bagi mereka yang nak beli rumah tu, tetapkan sasaran sekarang sebab harga rumah takkan turun sampai bila-bila. Jadi sekarang ni, aku tengah mencari model rumah dan reka bentuk yang sesuai dan cantik untuk dijadikan sebagai hartanah yang pertama. 

Gambar model dan reka bentuk rumah dibawah ni adalah antara contoh-contoh model rumah impian aku.











Amacam? menarik tak model rumah ni? Manalah tahu korang berminat nak bina rumah atas tanah sendiri nanti, boleh la rujuk mana-mana model rumah yang berkenan tu. 


Ingin Mengetahui Cara Sebenar Membeli Hartanah Lelong Dan Teknik Menjana Keuntungan Menerusinya?

Tapi bagi yang berminat untuk beli rumah lelong, dinasihatkan baca link yang disediakan di atas te
rlebih dahulu untuk elakkan risiko nanti. Selamat membina rumah impian korang!

Post a Comment

7 Comments

  1. Lawa rumah ni. Tapi takda tanah nak buat...

    ZH Blogger

    ReplyDelete
  2. Saya bina rumah atas tanah sendiri tahun 2003 yang lalu di sebuah bandar kecil di negeri Perak. Time tu harga tanah corner lot saya dapat RM20k (663m persegi). dan rumah saya pulak ernilai RM130K.
    sekarang dah tahun 2016, nilai rumah dah RM230K dan nilai tanah dah naik menjadi RM60K.

    ReplyDelete
  3. Cantik..mcm Rumah impian sy jugak..hehe..tanah dah ada cuma budget Nak buat Rumah je yang blum² cukup..haha..target sebelum umur 40tahun Dah ada Rumah sendiri..InshaaAllah.. :)

    ReplyDelete
  4. balik ngajar di kelate la... rega tanah n umah murah lg..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah tengok harga rumah kat kelate..dalam 230k-300k..memang murah banding kat luar.tapi nak mintak tukar tu tak lepas lagi..haha

      Delete
  5. Comey bedooh ni...cari pitih dulu

    ReplyDelete

Terima kasih kerana tinggal komen di artikel ini. Komen yang mengandungi iklan,spam dan provokasi akan dipadam oleh admin. Untuk tujuan promosi, iklan dan review produk, sila hubungi saya menerusi email nick87siriusblack@gmail.com.

Terima kasih.