Bila Kawan Lama Anda Call?

Katakanlah anda tengah duduk berehat. Tiba-tiba tepon anda berbunyi. Rupanya kawan lama anda. Anda pun angkat la. Kalau tak angkat nanti kata apa pulak.

Pastu anda berbual lah dengan dia. Dari satu topik ke topik lain. Maklumlah dah lama tak call kan. Gelak sakan la jawabnya.Macam-macam cerita yang dibualkan.


Dekat 3 jam bercakap, baru anda perasaan kenapa kawan lama call. Biar betul mamat ne, banyak pulak kredit dia! Anda nak tanya macam tu segan pulak kan. Nanti dia cakap dengan kawan tepon lama sikit pun tak boleh. Tapi nak sedapkan hati anda punya tanya jugak lah.

Ha, ne la jawapan dia sebab call sampai 3 jam. Hampeh betul!!
Kalau aku dapat call daripada member yang memang lama tak contact, dalam kepala aku hanya ada empat kemungkinan;

1) Hari tu besday dia, dapat call free.
2) Nak ajak join MLM
3) Ajak kenduri kahwin dia.
4) Nak pinjam duit.
5) Sebab-sebab lain yang korang boleh fikir

Amat jarang sekali orang call sebab saja-saja nak tanya khabar. Tapi aku rasa kita pun sama jugak kot. Time nak kahwin baru la teringat dekat kawan lama,,hahah. Tak apalah, asalkan ingat.


sumber : http://comicstriper.blogspot.com

Post a Comment

7 Comments

  1. hah! yang no 2 tu ckj da 2 kali kena! huhuhu..

    ReplyDelete
  2. takdenya kawan aku nak call aku, melainkan aku yg call depa..semua kedekut kredit

    ReplyDelete
  3. cik kay jue : kalo kena yg nom 2 tu borak sakan la nmpknye.

    cik mai : maklom la, msg2 dah ade gf/bf.kawan ne diorang call bila dah gadoh ngan gf/bf.

    ReplyDelete
  4. kebanyakkannya skrg ni contact guna fb ke ym ke skype je... jimat... tapi kalau tiba2 call tu.. adela tu BISNES yg dia nk perkenalkan..

    ReplyDelete
  5. terkena yg no 1.mmg borak sakan la.. habis di ungkit kisah silam

    ReplyDelete
  6. hahaha 2 yang selalu terjadi hahahah

    ReplyDelete
  7. Anonymous13 June, 2012

    haha, kite yg salu kontek dorg..dorg bkn igt kite pon, huhu

    ReplyDelete

Terima kasih kerana tinggal komen di artikel ini. Komen yang mengandungi iklan,spam dan provokasi akan dipadam oleh admin. Untuk tujuan promosi, iklan dan review produk, sila hubungi saya menerusi email nick87siriusblack@gmail.com.

Terima kasih.